Naučte se slovní zásobu hotelnictví v angličtině: postupujte podle průvodce!
Mluvte anglicky: nezbytnost v hotelovém průmyslu
Ať už se ubytujete v hotelu v anglicky mluvící zemi, nebo pracujete v pohostinství, musíte znát správné odborné výrazy, abyste se cítili dobře a rozuměli si. Angličtina jako mezinárodní jazyk je v cestovním ruchu na celém světě nutností.
Personál hotelu, který navštívíte, nemusí nutně mluvit česky. Pokud chcete pracovat v hotelovém průmyslu, je pro vás studium angličtiny téměř povinné, jinak budete v určitém okamžiku výkonu svých povinností penalizováni.
Angličtina v hotelovém průmyslu: základní slovní zásoba, kterou je třeba se naučit
Při rezervaci (nebo hledání práce) budete muset vědět, jak rozlišovat mezi různými typy ubytování. Zde jsou nějaké příklady…
- Ubytovna pro mládež: hostel / youth hotel / YMCA
- Penzion: guesthouse
- Nocleh se snídaní: BnB / Bed and breakfast
- Čtyřhvězdičkový hotel: four-star hotel
- Hostel / hotinec: hostel / inn
- Motel: motel
- Rekreační vesnice / prázdninová vesnice: holiday village / resort
- Luxusní hotel: luxury hotel
- Výletní loď: cruise ship
V hotelu stojí za to znát různé prostory, nabízené služby a také praktické prvky:
- Recepce: front desk
- Vstupní hala: lobby
- Výtah: elevator (USA) / lift (UK)
- Prádelna: laundry room
- Tělocvična: gym
- Bazén: swimming pool
- Vířivka : hot tub
- Klimatizace: air conditioning
- Vytápění: heating
- Kontinentální snídaně: continental breakfast
- Snídaně v ceně: breakfast included
- Snídaně formou bufetu: breakfast buffet
- Polopenze: half board
- Plná penze: full board
- All inclusive služba: all inclusive
- Rezervace: a booking
- Rezervovat pokoj: to book a room
- Online rezervace: online booking
- Letištní transfer: airport shuttle
- Rezervovat: to make a reservation
- Registrace, příjezd na místo: check-in
- Odhlášení, odjzed : check-out
- Záloha : deposit
- Zásady vrácení peněz: refund policy
- Rezervace na jednu noc: a reservation for one night
- Datum příjezdu: arrival date / date of arrival
Anglické formulace užitečné v hotelu
Pro interakci s personálem (turista) nebo zákazníky (zaměstnanec) vám určité standardní vzorce umožňují porozumět a získat cenné informace. Zde jsou nějaké příklady…
- Mám rezervaci pro dvě osoby, jmenuji se… > I have a reservation, my name is…
- Mohl bych vidět váš pas/občanský průkaz? / May I see your passport / ID?
- V kolik hodin máme opustit místnost? > At what time is the check-out?
- Check-in je možný pouze mezi 15:00 a 20:00: the check-in is possible between 15:00 and 20:00 only.
- Mohl byste mi dát své rezervační číslo? Could you please give me your reservation number?
- Můžete prosím vyplnit tento formulář? > Can you fill in this form please?
- V kolik hodin se podává snídaně? What time is breakfast served?
- Mohl bych dostat další ručník/postel? > May I have an extra towel/bed?
- Máte připojení k internetu? > Do you have an Internet connection?
- Kolik stojí noc? > How much is it per night?
- Chtěl bych jednolůžkový/dvoulůžkový pokoj > I would like a single/double room
Nyní jste připraveni přivítat své první klienty nebo vyrazit na výlet do hotelu, kde budete mluvit anglicky!