30-01-2024

Průvodce pro použití obchodní angličtiny

Svět obchodu: speciální angličtina

Angličtina je nejrozšířenějším jazykem na světě. Stejně jako v češtině se také v profesionálním prostředí používá odlišně než v osobním životě. V pracovním prostředí je nezbytné používat odbornou angličtinu.

Pokud tedy plánujete pracovat v mezinárodní firmě nebo v anglicky mluvící zemi, musíte se naučit tuto formu angličtiny (ústní i písemnou). Absolvování pracovního pohovoru, telefonické hovory nebo psaní e-mailů může být složité, pokud neovládáte potřebný odborný jazyk. Udělejte si přehled!

Profesní slovní zásoba, kterou je třeba znát

Pravděpodobně už jste si během své profesní kariéry uvědomili, že každý sektor používá své vlastní termíny. Zaměstnanec v oblasti marketingu nepoužívá stejné profesní termíny jako ten, který pracuje v oblasti obchodu nebo umění. Je důležité se seznámit s těmito specializovanými slovy (z nichž většina je také používána v angličtině v rámci francouzštiny), abyste se lépe začlenili do daného prostředí.

Zde je několik základních příkladů:

  • A company = firma
  • Management = vedení
  • An update = aktualizace
  • Skills = dovednosti
  • A business plan = obchodní plán
  • The target market = cílový trh
  • A deadline = termín
  • Team building = týmová budova
  • The growth = růst
  • Brainstorming = brainstorming/skupinová kreativní diskuze
  • The business = podnikání
  • An invoice = faktura
  • To launch a product = spustit produkt
  • To honor a contract = splnit smlouvu
  • To convince = přesvědčit
  • To deliver = doručit, distribuovat
  • To found a business = založit firmu
  • To receive an e-mail = přijmout e-mail

Buďte opatrní na chyby a přílišnou neformálnost v obchodní angličtině

Napadlo by vás být příliš neformální se svým nadřízeným? Nebo s novými kolegy, které jste právě potkali? V angličtině platí to samé, ale musíte vědět, co je vhodné říct a naopak, co byste raději říkat neměli.

Písemně

Vyhněte se zkratkám jako "I can't" místo "I cannot" nebo "I'd like to" místo "I would like". Pokud na tomto místě nejsou problémy s ústním vyjadřováním, písemně mohou být vnímány jako neformální. Pokud se ptáte na něco, dávejte přednost zdvořilým a neutrálním formulacím jako "May I" nebo "I would like to".

Slova, která nemají plurál, vás také mohou zklamat, jako například "information" nebo "advice". Nedělejte tuto chybu!

Ústně

Během obchodního oběda, meetingu nebo telefonického hovoru si dejte pozor na chyby ve výslovnosti, které by mohly změnit smysl vašich slov. Pro pomoc se můžete obrátit na online fonetické slovníky a zaměřit se zejména na odborné termíny, které používáte pravidelně ve své práci.

Obecně se řiďte svým zdravým rozumem, abyste věděli, kdy můžete být v interakci se svými kolegy nebo nadřízenými více neformální.

Share this article on facebook , linkedin or tell a friend